Vietnam! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Marcha Verhaeg - WaarBenJij.nu Vietnam! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Marcha Verhaeg - WaarBenJij.nu

Vietnam!

Blijf op de hoogte en volg Marcha

21 April 2013 | Indonesië, Batavia

Vanuit Laos ben ik dan naar Vietnam gegaan, een 15uur durende busrit, wat erger klinkt dan het is. Tijdens deze busrit kreeg ik gelijk een eerste impressie van de Vietnamezen; ze waren niet echt aardig en behulpzaam.
Maar eenmaal in Vietnam aangekomen, en nu inmiddels alweer 2 weken daar geweest, heb ik ervaren dat de Vietnamezen super vriendelijk zijn. Aangekomen in Danang, een museum bezocht wat geweldig zou moeten zijn, maar wat ik niets aan vond. Door naar Hoi An, een mooi, schattig, oud, stadje, waar ik rondgetoerd heb op een fiets en naar het strand ben gefietst. Hoi An is verder ook echt een shop stadje, dus n nieuw shirt gekocht (want mn favoriete shirt ergens laten liggen), slippers, pedicure gehad, en wat souvenirs gekocht. Op naar Hue. tijdens de busrit een franse meid ontmoet en in Hue samen een kamer gedeeld. Hier ben ik maar 1 nacht gebleven want Hue vond ik een drukke, grijze stad. We werden 2x benaderd door lokale studenten die engels wilden oefenen en ons wilden interviewen, erg leuk. Vanuit Hue een DMZ tour gedaan, dit had alles te maken met de oorlog, erg interessant! Tijdens deze trip ook een nederlandse meid ontmoet uit amsterdam, super gezellig. Ik had een tip van een stel in Laos gekregen om naar Phong Nha national park te gaan. Dat was echt een van mijn mooiste dingen in Vietnam. Met de scooter erna toe gaan en in de grootste grot van de wereld geweest; waar je overigens niet helemaal in kan, maar wat wel heeel mooi was! En de rit daar naar toe op de scooter was net zo mooi. Door prachtig landschap, in the middle of nowhere, door lokale dorpjes, stilte en het limestone berglandschap. Nog 2 andere backpackers onderweg ontmoet, maar die hadden helaas andere plannen. Dus in m'n eentje weer door naar Hanoi, waar ik uiteindelijk ook m'n vlucht zou hebben. Vrijdag 5 april kwam ik 's morgens vroeg aan in Hanoi, helemaal alleen, op m'n verjaardag. Maaarr dat vond ik niet erg. Ingecheckt in een dorm en al gauw andere ontmoet, beetje rond gewandeld en wat gedronken gedurende de dag. Op 'n gegeven moment voorzichtig laten vallen dat het mijn verjaardag was en toen vond Angus (heb ik een tijdje mee opgetrokken rond Hanoi) dat we het moesten vieren en goed moesten gaan uit eten. Fancy restaurant gevonden waar we struisvogelvlees, gekaramelliseerde vis en rijst besteld hadden. Echt super lekker! En ook niet te duur. 's avonds had ik een skype date met de family. Mam had taart voor mij gebakken en een kaartje gekocht, erg lief! Gezellig gekletst en de taart werd 's avonds opgegeten op Mario z'n huisfeestje. Geen probleem; ik kreeg een echte taart van Esmee en Bjorn die ik de dag erna (zaterdags) zag. Wauw, dat was zo gek om hen te zien. Maar ik was ook heel happy, vloog ze gelijk in de armen haha. Ze hadden een taartje mee genomen en ik mocht een massage uit zoeken, super leuk. Die dag samen beetje door de stad gewandeld, dingetjes gezien, gelachen, gekletst, gegeten en 's avonds een drankje gedaan in een soort club. Lang geleden dat ik uit was gegaan, was leuk! Muziek was niet echt goed, maar we hebben het zelf gewoon leuk gemaakt; waren ook veel locals, was lachen. Gek om samen op stap te zijn in Hanoi! De volgende dag met z'n 3e naar Halong Bay geweest, 2 daagjes, 1 nacht. Halong Bay is erg mooi, maar was voor ons niet het meest bijzondere; ik denk dat wij een beetje verwend waren ondertussen. Maar wel blij dat ik het gedaan heb natuurlijk! Bij terugkomst moesten we alweer afscheid nemen van elkaar, helaas! Dat waren drie super gave daagjes! Nu kan ik er weer tegen aan, was alles thuis toch wel aan het missen. Daarna heb ik een trip gedaan naar het noordoosten in Vietnam (Ha Giang - Dong Van - Meo Vac), een scooter trip voor 2 nachten, 3 dagen samen met Angus; rond gereden door prachtig natuurlandschap, heel dichtbij de chinese grens. Dit was de mooiste rit die ik ooit gedaan heb, heel gaaf en heel moeilijk om het zo mooi op de foto te krijgen helaas.
Hiervan terug gekomen nog een uitstapje gemaakt naar Ninh Binh, een ander stadje dichtbij Hanoi. Met nog meer limestome karsts, wat natuurlijk super mooi is, maar wat ik ondertussen al erg veel gezien heb! (Vang Vieng, Phong Nha, Halong Bay, Dong Van). Maar weer afgestreept van de lijst nu zullen we maar zeggen.
Toen ben ik afgelopen vrijdag eindelijk naar Indonesie gevlogen, jeejj! Ik kwam uit het vliegtuig, en ik was zoo blij! Echt gaaf dat ik er nu eindelijk ben. Ben op het moment nog in Jakarta, en morgen ga ik naar Yogjakarta, een stad meer richting het midden van Java. Het is echt gek om in een Nederlandse kolonie te zijn, ik zie allemaal herkenbare woorden en in een oud deel van Jakarta had je een oude bank, haven en gouverneurskantoor. Daar begon een oude Indonesische man Nederlands tegen mij te praten! Hij had mij wat dingetjes laten zien en verteld, was echt interessant en leuk om te horen hoe hij praat. En m'n eerste indonesische gerecht gehad: ketopra. Ter plekke zelf gemaakte pindasaus met hele fijne mie, stukjes tofu + rijst, en verkruimelde kroepoek on top. Heerlijk! Ik ga het eten hier heel lekker vinden denk ik.
De tijd begint alweer op te schieten, ga nog naar Bali, Lombok en hopelijk Flores als ik dat red en als laatste als ik Indonesie uit moet, waarschijnlijk naar Maleisisch Borneo. Iets meer dan 2 maandjes nog!

  • 21 April 2013 - 11:42

    Domi:

    leuk om weer een update te lezen mars!!!:) Het klinkt nog steeds allemaal even geweldig, prachtig en leuk!! maar struisvogelvlees, gatverdamme! ;)

  • 21 April 2013 - 14:08

    Mam:

    super wat je weer allemaal meegemaakt en gezien hebt, en je ontmoeting met Bjorn en Esmee was natuurlijk de kers op de taart met je verjaardag.
    liefs, Mam.

  • 21 April 2013 - 15:44

    Fam. Vervoort:

    Hoi Marcha, wat een leuke en mooie ervaringen die je mee maakt. geniet er nog van .
    Groetjes van Fam. Vervoort.

  • 22 April 2013 - 09:01

    Marloes:

    Heel erg leuk om je verhaal te lezen Marcha! Super leuk dat je in Indonesie bent,
    echt een lang waar ik ook nog graag naartoe zou willen.
    Afgelopen weekend Attila toernooi gehad, ik heb je wel gemist!
    Geniet ervan :).

    Groetjes Marloes

  • 22 April 2013 - 14:10

    Tom:

    Baik-baik saja?

    wederom bedankt voor je verhaal, kon ik hier weer even lekker wegdromen. Veel bekende plekken die je zo omschrijft. Geniet van Indonesië en dan ga ik hier verder uitbrakken van weer een geslaagd Attila toernooi.

    Ta-ta de Boeb

  • 24 April 2013 - 20:34

    Jos & Laura:

    Lekker een sateetje met een Bintang! We komen zeker foto's kijken als je weer terug bent. Heel veel plezier deze laatste maanden. Hoije wah, Jos & Laura.

  • 24 April 2013 - 22:33

    Liesbeth:

    Wat prachtig allemaal weer Marcha,en de laatste maandjes in Indonesië. Nog lekker veel genieten,t is zo snel voorbij. Wat een ervaring zeg,mooi.
    Groetjes Liesbeth.

  • 28 April 2013 - 22:36

    Nel Kleeven:

    Hoi Marcha,
    Weer een mooi verslag van jouw avonturen reis.
    Wat leuk dat je in Yokjakarta bent geweest,daar komt mijn schoonzus vandaan.De vrouw van Wiel kleeven.

    Geniet er maar lekker van,en ga nog mooie dingen beleven.
    Groetjes Nel

  • 01 Mei 2013 - 15:38

    Marcha:

    Khabar baik! Terima kasih, voor alle berichtjes! Super leuk om alles iedere keer te lezen en te ontdekken dat iedereen zo enthousiast mee leest :)
    Indonesië is heel gaaf!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Batavia

Marcha

Actief sinds 20 Sept. 2012
Verslag gelezen: 329
Totaal aantal bezoekers 11447

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2012 - 04 Mei 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: