De tijd vliegt! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Marcha Verhaeg - WaarBenJij.nu De tijd vliegt! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Marcha Verhaeg - WaarBenJij.nu

De tijd vliegt!

Blijf op de hoogte en volg Marcha

29 Juni 2013 | Singapore, Singapore

Ik had een periode dat ik wel naar huis wilde, maar nu is de tijd gevlogen en moet ik alweer te snel naar huis. Afgelopen 1,5 week op Pulau Kapas gezeten; een paradijselijk eiland. Hiervan heb ik helaas gisteren afscheid genomen. Bijzondere mensen ontmoet daar, een geweldige tijd gehad en genoten van het feit dat je in je eentje op het strand of in de zee kon zitten. 11 dagen daar geweest en het nog voor elkaar gekregen om niet alles te doen wat ik wilde doen, zoals kayakken en snorkelen op alle plekjes. Ja, ik vraag me ook af wat ik iedere dag gedaan heb. Wél een 'jungle trek' gedaan, gedoken, over het strand gewandeld (in hoeverre dat kan op zo'n klein eiland) en op 1 plek gesnorkeld. En leuk was dat het eiland erg klein is, dus veel mensen kennen elkaar, waardoor je vaak gewoon aan het kletsen bent! Livvy en Dorthe daar ontmoet, een meid uit Engeland en uit Denemarken. Heel toevallig is Dorthe vandaag jarig en hadden zij gepland om naar Singapore te gaan en dat daar te vieren. Dus vanavond nog een keer op stap hier, en ik ben blij dat ik mijn reis niet alleen af hoef te sluiten.
Zoals ik al vertelde was ik in Indonesië met Isabelle aan het reizen. Samen Kelimutu 'beklommen', wat wil zeggen omhoog met de scooter en terug lopen, maar liefst 3 uur berg af. Wat een ervaring; maar het was prachtig en zeker de moeite waard. 1 meer was zwart, andere turquoise, en de laatste donkergroen. Hierna de start van een lange terugreis richting Lombok en Bali. Vanwaar we onze eigen weg gingen. Op Bali heb ik 2,5 week gespendeerd. Bali is prachtig, ondanks sommige toeristische plekje; in die 2,5 week heb ik een scooter gehuurd en alles met de scooter gedaan. Een geweldige manier om het eiland te zien. Eerst naar Kuta, de party plek van de Australiërs. Lachen om op stap te gaan en te shoppen voor souvenirs, helemaal opgebouwd met westerse shops. Van daaruit naar Ubud, wat omgeven is door prachtige rijstvelden en oude tempels. Vanuit Ubud naar Lovina, wat toch moeilijker was dan ik dacht. Ik heb nl. geen gedetailleerde kaart van het eiland, maar wel de grote wegen en alles staat aangegeven langs de weg op bordjes. Toch kreeg ik het voor elkaar om 4uur onderweg te zijn in plaats van 3 of 2,5 uur. De bordjes waren niet duidelijk, dus paar keer fout gereden, en toen begon het ook nog de regenen. Vanuit Lovina heb ik verschillende dag tripjes gedaan met de scooter, prachtige natuur en zeker 5 grote watervallen gezien, zoo mooi!! In het water gesprongen bij hot springs, met shirt aan, omdat er bijna alleen maar locals waren die ook hun kleding aanhouden in het water. Vanuit Lovina ook nog een dag gedoken bij menjangaan island, altijd leuk! Geen wilde trektochten of berg beklimmingen meer gedaan, want daar had ik geen zin meer in. Paar nachtjes in Amed geslapen, locals ontmoet, gesnorkeld, en oja 4 amerikanen ontmoet die een heel resort voor zichzelf hadden gehuurd, incl. personeel. Rijke mensen dus, daar nog even mee uitgehangen, wat wel lachen was (en geld scheelt natuurlijk ;)). Olivia ontmoet, zij ging ook naar Kuta terug, samen met haar de kamer in Kuta gedeeld. Super leuke meid uit Zwitserland, en samen dingetjes in Amed gedaan en later in Kuta samen op stap geweest. Het was niet echt haar ding denk ik, met de muziek en het commerciele club gebeuren enzo, maar samen dansen en drinken en we hebben zoveel lol gehad! En shoppen in Kuta en op de scooter naar Ulu Watu, een tempel op een cliff, met prachtig uitzicht over de zee. We zagen zelfs, vanaf hoog twee keer een turtle naar boven komen in het water. Wat strandjes bezocht die erg mooi waren met wit zand en blauwe zee; in tegenstelling tot de stranden in het noorden en oosten van Bali die allemaal zwart zijn van vulkaanuitbarstingen. Olivia kende Marie, en een avond hebben we met z'n 3e gegeten en was Marie diegene die mij vertelde over het eiland Pulau Kapas. Zij was zoo enthousiast, ze tekende een kaart voor mij, vertelde waar ik het beste kon slapen en hoe ik het beste daar kon komen, en wat er te doen en te zien was. Maar ook dat iedereen er langer blijft dan gepland, dus ik moest gelijk daar naar toe gaan tot het einde. Uiteindelijk eerst nog 2 nachten op de perhentians verbleven, waar ik gelukkig de kamer kon delen met iemand die ik op de boot had ontmoet. Want alles was vol geboekt, vanwege vakantie van de locals en wij hadden niet veel keus voor de goedkoopste kamer.
Nu is het gek om weer in Singapore te zijn, de laatste keer was ik hier met Steffi en Rene, samen nieuwjaar vieren en de stad verkennen. Mooie herinneringen!
Ik kijk er naar uit om iedereen volgende week weer te zien :)

• 29 Juni 2013 - 11:17

Paula:

Wat een geweldige reis heb je toch gemaakt! Ervaringen opgedaan voor het leven en herinneringen om nooit meer te vergeten! Ik ben trots op je dat je dit alleen hebt aangedurft en doorgezet. Kan niet wachten om je weer te zien en je verhalen in het echt te horen. Tot volgende week en een fijne terugreis!

Veel liefs xx
    Paula

• 29 Juni 2013 - 11:38

Domi:

ooooooohhh Mars je laatste reisverhaaltje alweer!! Ben blij dat ik het volgende week in reallife van je kan horen!! <3<3 tot snel! Goede terugvlucht alvast!! xxxx

• 29 Juni 2013 - 12:55

Josine:

Hele goeie terugvlucht!! Nu kunnen we eindelijk écht zeggen: tot snel! :-) :-)
    xxx

• 29 Juni 2013 - 13:14

Bjorn:

Weer goed bezig geweest meid.
    Nog even genieten van je vrije leven. Je gaat het missen.
    Tot snel.

Groetjes Bjorn

• 30 Juni 2013 - 13:12

Marcel En Karin:

Wow Marcha wat heb je veel meegemaakt en gezien, wat een ervaringen allemaal en vele prachtige herinneringen gemaakt :-) Leuk je binnenkort weer te zien. Goeie terugreis en fijne thuiskomst! Liefs XX

• 30 Juni 2013 - 15:08

Truus Gloudemans:

Je hebt een hele levenservaring op gedaan met deze reis, we wensen jou een goede reis terug naar Nederland.Het zal weer even wennen zijn hier.

Pieter en Truus

• 30 Juni 2013 - 21:56

Liesbeth:

Ja, natuurlijk is 't fijn om iedereen weer te zien straks en lekker bij te kletsen, echt om naar uit te kijken.
    Goeie reis terug Marcha.
    Groetjes Liesbeth.

• 01 Juli 2013 - 03:02

Mila:

Wat een reis zeg,een hoop ervaring,en nou naar huis.Kom je ook op mijn verjaardag,laat maar even weten,als je thuis bent , groetjes Mila

• 01 Juli 2013 - 13:00

Fam. Vervoort.:

Wat een avonturen, zul je nog lang van kunnen genieten. Fijne terug reis.