Island hopping in Maleisie en Thailand - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Marcha Verhaeg - WaarBenJij.nu Island hopping in Maleisie en Thailand - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Marcha Verhaeg - WaarBenJij.nu

Island hopping in Maleisie en Thailand

Blijf op de hoogte en volg Marcha

05 Februari 2013 | Thailand, Ko Pha-Ngan

Het is alweer erg lang geleden dat ik iets geschreven heb. Deels omdat ik eerst niets te melden had en nu omdat ik zo’n gave tijd heb.
Vanuit de Cameron Highlands is Rene naar Thailand gegaan en zijn Steffi en ik liftend naar Pulau Pangkor gegaan. Dit was een geweldige ervaring en liften in Maleisie is super makkelijk, de mensen zijn zo vriendelijk. Op Pangkor 3 nachten gebleven, was een rustig en niet zo toeristisch eilandje dus dat vonden wij wel chill. Omdat het een behoorlijk gedoe was om van daar naar het volgende eiland te komen, hadden we bedacht om dat ook maar liftend te doen. Helaas ging die vlieger niet op, omdat er alleen maar Maleisische toeristen in dit plaatsje waren. Dus met de ferry, bus en ferry naar Penang, wat bekend staat om het eten. Steffi en ik hebben werkelijk bijna alles geprobeerd (wij houden van eten), waarvan de laksa (soort vissoep) toch niet zo geslaagd was. Ook hebben we in Penang de grootste tempel van zuid oost azie bezocht, zeker de moeite waard! Ook hier ongeveer 3 nachten gebleven en op naar het volgende eiland: Langkawi (nog steeds in Maleisie). Langkawi heeft echt het mooiste strand dat ik tot nu toe gezien heb. Helderblauwe zee, poederwit uitgestrekt en breed strand. Doordat het strand zo groot was, waren de toeristen erg verspreid en dat alleen al was zo mooi omdat het zo rustig was. Op Langkawi hebben we ook iedere ochtend roti canai voor ontbijt gehad; dit is indisch en echt het beste ontbijt dat ik ooit gehad heb.
Dat was Maleisie, op naar Thailand, Koh Lipe, wat maar 1 uur met de speedboot was vanuit Langkawi. Hier zouden we ook weer Rene ontmoeten. Sommige hebben misschien al wat foto’s gezien van onze speedboot trip, maar dit was echt geweldig. We waren maar met 5 mensen op de boot, en we konden lekker de zon zitten en genieten van de rit en de zee. Super chill en tijdens een stop kregen we ook nog een biertje van een engels koppel die al jaren rond de wereld aan het varen zijn. Op Koh Lipe heb ik weer gedoken, toch iedere keer weer spannend. Het was erg mooi, helaas dit keer heb ik geen foto’s. Koh Lipe staat bekend om het kleurrijke koraal, niet echt grote vissen, wel een zeepaardje gezien en wat andere soorten. Het water in Koh Lipe is nog mooier dan in Langkawi, helaas was het strand een stuk kleiner en drukker bevolkt, maar niet minder mooi. In Koh Lipe zijn Steffi en Rene een andere kant op gegaan, omdat Steffi verschillende eilanden al eens gezien had. Ik wilde graag naar Koh Lanta. Prachtig eiland, prachtige stranden, super mooie zonsondergang vanuit mijn resort, en mooie natuur. Scooter gehuurd en twee dagen rond gereden, mooie uitzicht punten gevonden en leuke shops en eettentjes. Helaas heb ik op dag 2 een klein scooter ongeluk gehad. 1 wond op mijn rechter knie en 1 wond op mijn linker knie. Beide oppervlakkig gelukkig, maar helaas na 2 dagen wel geinfecteerd. Behoorlijk pijnlijk en uiteindelijk 7 nachten op Koh Lanta gebleven, heeft ook wel wat om de mensen te leren kennen en je meer thuis te voelen op een plek. Omdat ik niet de zee in kon, niet kon duiken en zelfs geen lange wandelingen kon maken, leek het mij niet super zinvol om nog zoveel andere eilanden te bezoeken. Op naar Krabi, klein stadje aan het vasteland. Inmiddels alweer met Steffi afgesproken om elkaar te ontmoeten op Koh Phangan. Dit was vorige week maandag. Afgelopen zaterdag moest zij helaas alweer vertrekken om een vlucht te halen van Bangkok naar Bali. Maar het was een geweldige week samen. Omdat Koh Phangan bekend staat om zijn feestjes waren we dinsdag al op zoek naar een feestje, voor die avond konden we er geen vinden, maar we kwamen er wel achter dat we een super gaaf feestje op maandagavond gemist hadden. Overdag hadden we 5 dagen een scooter gehuurd, dus we hebben bijna ieder strand gecheckt en rond het halve eiland gereden, wauw het is echt super mooi, niet alleen een party eiland. We hadden een super goed eettentje gevonden met vegetarische en natuurlijke producten, werkelijk alles maakten ze zelf. De naam was Ninia voor als mensen hier ooit nog komen, echt een aanrader. Helaas ook een strand gevonden (het mooiste strand van het eiland, vinden wij) waar erg veel sand flies zitten. Dit zijn een soort muggen die vanuit het zand op je lichaam springen en je bijten, en het jeukt veel erger dan gewone muggen. Helaas was ik gister weer op dat strand en heb ik nu wel geteld zeker 30 bulten. Verder zijn we iedere avond naar de food night market geweest, waar je het beste thaise eten kan krijgen voor weinig geld; curry’s, pancakes, rijst, pad thai, fruit shakes enz. Vorige week woensdagavond hadden we ons eerste feestje gevonden @ Loi Lay, floating bar. Techno, house muziek, goeie atmosfeer, leuke mensen, geweldig. Donderdags hadden we een super mooi nieuw luxe resort gevonden waar we gewoon mochten zitten, gebruik mochten maken van het zwembad (waar ik nog steeds niet in kon). Af en toe wat luxe ervaren voelt ook goed! Dus hier zijn we vrijdags terug gegaan. Vrijdagavond gingen we naar een feestje @ Guy’s bar, waar Steffi vorig jaar een keer geweest is en nog wist dat het super leuk moest zijn. En wauw, de muziek was amazing! En het was moeilijk om daar te komen, dus je werd opgehaald met een pick up truck en je reed 30 minuten door de jungle. Super gave rit, vooral de terugweg, want toen was het licht en hadden we een super mooi uitzicht over de zee, het eiland en de jungle was ook super mooi. Echt een speciaal feestje met wederom `onze` muziek. Helaas heb ik afgelopen zaterdag dan echt voor de laatste keer afscheid genomen van Steffi; haar ga ik missen! Ik had met haar mee kunnen reizen richting Bangkok, maar zaterdagavond was een half moon party, dus eigenlijk wel iets om een keer mee te maken. Ingecheckt in een hostel en met een hele groep vanuit daar naar de half moon party. Chille muziek, leuke mensen, gaaf feestje. Van tevoren onszelf ook helemaal beschilderd met body paint, echt prachtig haha. Zondag toch maar even goed geslapen, want vrijdagnacht ook niet echt geslapen. Overdag even op het strand gechillt, en ergens anders in een hangmat op de afterparty op het strand gelegen, mooie locatie en dat bleef gewoon doorgaan van 8 uur smorgens tot snachts een keer, prima om te relaxen dus. Savonds was er weer een feestje @ Loi Lay, waar we swoensdags ook geweest waren, dus dat wilde ik toch even checken. Inmiddels August ontmoet in mijn dorm, uit Eindhoven en ook liefhebber van techno muziek. Leuk feestje maar we waren ook moe. Gisteravond mijn allerlaatste feestje gehad (waterfall party, in de jungle), want het gaat toch duur worden en ik moet op een gegeven moment toch een keer het eiland verlaten, hoe moeilijk dat ook is. I love Koh Phangan. Maar het feestje van gisteren (samen met dat van vrijdag) was echt het allerbeste, de muziek was echt top en de mensen waren geweldig!
Waarschijnlijk ga ik morgen hier weg, en verder richting het midden van Thailand, met evt. een stop in Bangkok.

  • 05 Februari 2013 - 10:12

    Bjorn:

    Hey Marcha,

    Klinkt weer goed. Lekker eten, feesten en mooie dingen zien. wat wil je nog meer.
    Enjoy!!

    Groetjes
    Bjorn

  • 06 Februari 2013 - 10:40

    Marcha:

    Hee Bjorn! Dankje!
    Jij bent er altijd vlug bij ;) Hoe ist int nieuwe huisje/appartement?

  • 08 Februari 2013 - 11:45

    Domi:

    Mars, weer een lekker lang verhaal!;) Heerlijk om te lezen tijdens m'n saaie werkgroep in het saaie Nederland. Super toffe dingen doe je allemaal, ben heel benieuwd naar je foto's! Geniet er van meid!:) Liefs Domi

  • 12 Februari 2013 - 11:16

    Floortje Gloudemans:

    Hee Marcha,
    Leuk om je verhaal te lezen! Ik ben op dit moment in Pai, een stadje ten noorden van Chiang Mai, in Thailand. Ik ga vanaf hier waarschijnlijk (want je weet hoe het gaat met plannen) verder naar Laos, Vietnam en Cambodja en dan ga ik terug naar Bangkok om daarna de eilanden van Thailand te doen, dus een beetje het omgekeerde rondje van jouw reis. Leuk om te lezen van je verhalen op de plekken waar ik nog heenga (Ko panghan).
    Groetjes Floortje

  • 18 Februari 2013 - 16:55

    Marcha:

    Hee Floortje!
    Thnx voor je reactie, leuk :) Had ook een blog van jou gelezen, het moment dat je van Australië naar Azië gaat. Ist allemaal mee gevallen? Azië is makkelijk reizen gelukkig!
    Ik ben nu in chiang mai, en ga.overmorgen.naar pai, das ook toevallig. Maar jij bent ondertussen al in laos of niet? Hoe was de slow boat trip? Nog tips.voor pai? Misschien kom ik je nog tegen in Vietnam want daar.wil ik het noorden nog.van zien. Veel plezier iig!

  • 01 Maart 2013 - 15:46

    Floortje:

    Hee Marcha, ik reageer even hier, anders zie je mijn reactie misschien niet. Grappig dat jij nu soort van achter me zit inderdaad. Ik ben redelijk snel door Laos heengegaan (2 weken), maar het is wel erg mooi, vooral het noorden. Als je nog iets leuks en avontuurlijks wilt doen: ik heb de Tree top experience in het zuiden gedaan (ziplinen), en dat was echt heel gaaf. Pai is ook leuk he! Geniet er van!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ko Pha-Ngan

Marcha

Actief sinds 20 Sept. 2012
Verslag gelezen: 633
Totaal aantal bezoekers 11464

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2012 - 04 Mei 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: