Thailand ! en aangekomen in Laos - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Marcha Verhaeg - WaarBenJij.nu Thailand ! en aangekomen in Laos - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Marcha Verhaeg - WaarBenJij.nu

Thailand ! en aangekomen in Laos

Blijf op de hoogte en volg Marcha

04 Maart 2013 | Laos, Luang Prabang

Na 11 dagen is het mij dan gelukt om Koh Phangan te verlaten, een eiland waar ik zeker een keer naar terug wil.
Mijn volgende bestemming was Kanchanaburi, een stadje ten westen van Bangkok met oorlogsgeschiedenis: the death railway. Een spoorlijn gebouwd door gevangenen van de Japanners, en zo genoemd omdat tijdens het bouwen hiervan velen zijn overleden, waaronder 18.000 Nederlanders, erg interessant. Verder is het een mooi stadje met prachtige omgeving. Er staan al foto's op facebook, zoals de grot waar de monnik in slaapt en een tempel in een grot met verschillende ruimtes. 1 dag heeft een local mij rondgereden op zijn scooter, ik vroeg hem de weg omdat ik verdwaald was en hij wilde mij graag de stad laten zien en dat nog wel zonder bij bedoelingen (no pay, no pay)!
Door naar Ayutthaya wat bekend staat om zijn oude tempels en ruines. Op de fiets om alles te zien, dat voelt toch een beetje als thuis, heerlijk fietsen! Daar ook een schattige kleine olifant gezien, echt genieten.
Iemand die ik tijdens het reizen ontmoet had, zou in Bangkok zijn, en omdat Ayutthaya super dicht bij was, ben ik voor 2 daagjes naar Bangkok geweest. Wauw, het voelde erg vreemd om terug te zijn op de plek waar het allemaal begonnen is. Heel anders ook, dingen vallen op die eerst niet opvielen. In de stad zelf niets bijzonders meer gedaan, maar 2 avonden op stap geweest, en overdag naar de verschillende winkelcentra in de stad. Super veel mensen ontmoet, wat dingetjes gekocht en lekker gek gedaan (incl. het missen van mijn bus in de ochtend naar Sukhothai, oeps). Dus de nachtbus naar Sukhothai, ook weer tempels en ruines, ook weer afgevinkt haha.
In Chiang Mai heb ik een paar locals ontmoet waar ik mee gegeten heb en mee op stap ben geweest (zie foto's fb), heel gezellig. Interessant om te horen hoe hen leven eruit ziet; en ze zijn super gastvrij, want wij zijn hen gasten dus zij willen voor ons zorgen, ook al hebben wij misschien meer geld. In Chiang Mai naar de tijgers geweest, aaahhh dat was echt geweldig, ik vond ze zooo lief! De meeste gaan in Chiang Mai trekken, maar ik heb gehoord dat je dit ook in Pai kan doen en dat dat minder druk en toeristisch is.
Pai is het hippie stadje van Thailand. Super relaxt, klein, en omgeven door bergen en natuur. Het is zo'n plekje waar mensen komen voor een paar dagen, maar altijd langer blijven dan gepland. Ikzelf ben er 9 dagen geweest, maar heb er ook een 3 dagen trek tocht gedaan. Door de 'jungle' (die erg droog was), slapen in een minority village (met 8 man in 1 hut waar ook gekookt wordt) en de tweede nacht slapen in de jungle met een zelf gemaakt dak en banana leafs op de grond. Onze gids ging 's nachts kikkers vangen en in de ochtend konden we zelf vissen vangen. Dit was ons ontbijt. Ik was wel even bang om 's nachts in de jungle te slapen (voor insecten enzo), maar ik heb nergens last van gehad! Behalve dat de grond enigszins hard was en niet erg comfortabel. Maar een hele gave ervaring. En het voelt ook weer goed om eens actief te zijn op reis, want van sporten komt niets terecht. In Pai heb ik overdag veel rond getoerd op de scooter door de prachtige omgeving, met watervallen, bergen en prachtige uitzicht punten. 's avonds naar een bar waar alle toeristen zijn, en een van de laatste avonden, werd er zelfs daar binnen techno muziek gedraaid. Wauw geweldig! Weer eventjes genieten van deze muziek, die tijdens mijn reis zelden te vinden is :). De laatste dag was er een poolparty, vooral heel relaxt. En ik kon sinds 1 week weer in het water springen (jippie!) want ik had n wond(je) die droog moest blijven. In Pai ook een local ontmoet, die misschien met een meid uit Duitsland op vakantie wil naar Indonesie, als ik daar ben. Dat zou super leuk zijn, ben benieuwd wat daar van terecht komt.
Van Pai naar de grens met Laos en dan 2 dagen op de boot naar Luang Prabang. Super mooie boot trip over de Mekong en door de natuur, prachtig. En gelukkig comfortabele stoelen en geen houten bankjes. Helaas had ik 'snachts weer mn maaginfectie gekregen, dus de tweede dag op de boot kon ik niet echt genieten. Niet super ziek gelukkig, maar weinig eten en behoorlijk energieloos (nog steeds). Maar ik weet hoe het gaat en volgende week is weer alles goed zullen we maar zeggen! En het regent nu, dus reden genoeg om niet te actief te zijn. Gister hier in Luang Prabang naar een super gave waterval geweest, zoiets heb ik nog nooit gezien, heeel mooi. En met verschillende levels, waar je ook kon zwemmen. Dus natuurlijk (ook al regende het) het water in, met een touw kon je (a la tarzan) het water in springen, net kleine kinderen :). Sinds de boot zijn we met een groep samen, waarvan iedereen ergens anders naar toe gaat vanuit hier; ik wil over een paar dagen naar nong kiaew, ten noorden van hier en daarna door naar het midden en zuiden. Ik heb 30 dagen in Laos en die wil ik zeker allemaal gebruiken! Ik ben van plan vandaag mn vlucht te boeken van Hanoi (Vietnam) naar Jakarta (Indonesie), waarschijnlijk op 19 april. En nu even geen nieuwe foto's helaas ;).

  • 04 Maart 2013 - 09:10

    Josine:

    Beterschap Marcha!
    En ik zou ook wel in die watervallen willen Tarzannen :-). Wat vet!
    En lees ik nou dat je niet sport daar? Hoezo heb je de locals je zumbahupjes nog niet aangeleerd?! :p.
    Zorg maar dat je alle indrukken n heel mooi plekje kan geven..

    Dikke kus vanuit NL! waar vandaag voor de allereerste keer t lente zonnetje schijnt :-)

  • 04 Maart 2013 - 10:19

    Marloes:

    Ik hoop dat je je snel weer beter voelt Marcha!!
    Als ik je verhalen lees, begin ik stiekem wel een beetje jaloers te
    worden. Ik zit hier maar saai achter mijn bureau in Nederland.
    Maar zoals Josine al zegt, het zonnetje schijnt vandaag wel :). Dus daar gaan
    we dan maar extra van genieten!

    x Marloes

  • 04 Maart 2013 - 11:09

    Bjorn:

    Mooi mooi mooi.

    Je bent weer goed bezig!! de 16e vlieg je naar Vietnam? of ervoor al?

    Groetjes,
    Bjorn

  • 04 Maart 2013 - 12:44

    Fam. Vervoort:

    Nou Marcha dat is wel genieten daar.
    Wat een avonturen die je daar allemaal mee maakt, geweldig.
    Geniet er nog van.
    Groetjes Fam Vervoort

  • 04 Maart 2013 - 22:36

    Esmee:

    Wow, geweldig!! Baal er wel van dat wij niet naar Pai zijn gegaan..... :(
    Was dat de kuangsi waterval in Luang Prabang? Die was inderdaad super mooi! :D
    Succes met de buik! Zou leuk zijn als we elkaar in Vietnam treffen! Veel plezier!!! Liefs Xx

  • 05 Maart 2013 - 22:15

    Liesbeth:

    Ha Marcha, Alles wat ik lees is geweldig en leuk, echt genieten daar. Veel zien, doen en indrukwekkende ervaringen.
    Heerlijk weer!! jammer van je buik, hopelijk gaat 't snel over en komt 't niet te gauw terug iedere keer.
    Heb bij jou Mam de foto's op face book gekeken, prachtig.
    Geniet ze, liefs Liesbeth.

  • 11 Maart 2013 - 15:49

    Wil Verbeeten:

    Hoi Marcha,

    geweldig om te horen dat je zo aan het genieten bent van je reis.
    Hier in Nederland is het maar saai en koud weer, nu 11 maart sneeuwd het gewoon.
    Hopelijk gaat je maag niet teveel opspelen, zorg goed voor jezelf meid.
    wens je nog veel reisplezier en kijk alweer uit naar nieuwe verslagen.

    groeten Wil en Daan.

  • 12 Maart 2013 - 13:00

    Nel Kleeven:

    Hallo Marcha,
    Hartstikke leuk om jouw mooie verhalen te lezen.Zo krijg je wel wat te zien van een deel van de wereld.
    Hopelijk blijft het met je maag goed gaan.Ik ben al benieuwd naar je volgend bericht.Geniet ervan met volle teugen. Geroetjes Jac en Nel

  • 12 Maart 2013 - 13:00

    Nel Kleeven:

    Hallo Marcha,
    Hartstikke leuk om jouw mooie verhalen te lezen.Zo krijg je wel wat te zien van een deel van de wereld.
    Hopelijk blijft het met je maag goed gaan.Ik ben al benieuwd naar je volgend bericht.Geniet ervan met volle teugen. Geroetjes Jac en Nel

  • 16 Maart 2013 - 11:33

    Marcha:

    Bedankt voor de leuke reacties allemaal! Ik voel me alweer beter gelukkig :). Hopelijk wordt het weer bij jullie binnenkort ook beter, zo ist maar niets he.
    Ik ben nu in Vientiane, Laos. Ga over paar daagjes naar een van de grootste grotten in Laos, 7 km lang. Schijnt erg gaaf en indrukwekkend te zijn. Laos is prachtig!

  • 18 Maart 2013 - 23:07

    Pieter En Truus Gloudemans:

    Hoi Marcha,

    Fijn dat je ja alweer beter voelt. Laos is mooi he.In die grotten zijn wij niet geweest.Wij hadden maar weinig tijd daar.. Jij hebt lekker veel tijd om van alles te doen en te bekijken. Geniet er van en veel plezier nog met je rondreis.
    Groetjes, Pieter en Truus Gloudemans

  • 19 Maart 2013 - 23:07

    Maria-Jan:

    Ha Marcha, ik lees dat alles vrij aardig verloopt,ben er heel eventjes voor gaan zitten. Het is hier bijna
    bedtijd. Wat prachtig.de tempels,t lijken wel NL taarten,Indian food,molen at dutch ook net NL,geweldig
    mooi.Mooie foto s zeg.Maar flink genieten daar want de tijd gaat ook daar snel.Doe ze de groeten daar
    van je tante ha ha .Heel veel groeten van ons allemaal en x van hier. Maria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Luang Prabang

Marcha

Actief sinds 20 Sept. 2012
Verslag gelezen: 419
Totaal aantal bezoekers 11461

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2012 - 04 Mei 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: