De eerste paar dagen - Reisverslag uit Khett Batdambang, Cambodja van Marcha Verhaeg - WaarBenJij.nu De eerste paar dagen - Reisverslag uit Khett Batdambang, Cambodja van Marcha Verhaeg - WaarBenJij.nu

De eerste paar dagen

Blijf op de hoogte en volg Marcha

14 Oktober 2012 | Cambodja, Khett Batdambang

Ik dacht dat het misschien wel tijd werd om wat van mezelf te laten horen.
Ik ben goed aangekomen in Bangkok en inmiddels ook in Cambodja. In tegenstelling tot wat de meeste zouden verwachten van mij, is er nog niet veel fout gegaan en heb ik (en anderen) goed op mezelf gelet.
In Bangkok zat ik in een super fijn hostel, personeel was erg vriendelijk en behulpzaam en je kon onder in een gezamenlijke ruimte zitten waar iedereen elkaar ontmoette. Ook was ongeveer de helft van de backpackers daar nederlands, haha goed om te beginnen misschien. Daar al gelijk een nederlandse jongen ontmoet en van vrijdag t/m zondag mee opgetrokken. Zondag kwam er ook nog een nederlands meisje bij. Vrijdag de omgeving verkent en zaterdag na een supergrote weekend markt geweest, hier gelijk geleerd om af te dingen (erg belangrijk ;)). Daar hadden ze trouwens serieus super hippe kleding, dus gelijk maar wat gekocht. 's avonds in een super gezellige bar gezeten, waar ongeveer de helft local is en de helft toerist. Er traden 3 verschillende bandjes op, coverbandjes trouwens, ze zongen allemaal dezelfde nummers en sommige kende niet de juiste tekst, best grappig was het. Daar uiteindelijk gezeten (en gedanst) met nog n english guy en zijn vriendin uit bangkok.
Zondag een tempel bezocht en wilde naar grand palace, maar mochten helaas niet meer naar binnen omdat het bijna sluitingstijd was. De bewaker wilde wel wat foto's voor ons maken dus wij onze camera afgegeven (in de hoop deze ook terug te krijgen). De bewaker bleef minstens 20 minuten weg en daarna kwam hij zoals beloofd terug met allerlei foto's op onze camera, helaas kon ik er een andere dag niet meer heen.
Maandag van Bangkok met de bus naar de grens bij Cambodja, dit waren tot nu toe de enige uurtjes dat ik echt alleen was. Maar dat vond ik niet erg, het voelde juist wel goed. Ik wilde eigenlijk met de bus naar een andere stad, maar daar reed geen bus naartoe, dus toen maar besloten om een andere kant op te gaan. In Cambodja had ik echt even een cultuurshock, het busstation is daar een rij bussen met daarvoor een tafeltje met iemand die de bussen regelt, het is geen asfalt, zand, kuilen en wat modder van de regen. Armoedige winkeltjes erbij en kindjes waren aan het voetballen daar. Nu ik langer in Cambodja ben zie ik dat de mensen arm zijn maar wel gelukkig, de mensen zijn super vriendelijk. Daarnaast zijn de kindjes super schattig en willen ze allemaal met de toeristen 'praten' en handjes geven. Je hoort ze langs de straat altijd 'hello, hello' roepen na ons, erg leuk.
Dinsdag t/m donderdag eerste daagjes aant strand geweest (sihanoukville), woensdag wat eilanden bezocht en gesnorkeld, heerlijk in de zee gezwommen en even in de zon gelegen. En deze dagen heb ik mijn eerste biertjes gedronken, het bier is iets zoeter, misschien iets om te leren drinken haha. Donderdag eerste trekking van 2 uur door de stromende regen, smiddags op een super mooie plek geweest, waar je in de rivier kon zwemmen en wij een van de weinige westerse waren. Niet echt te beschrijven hoe geweldig het daar was, erg veel gelachen en mooie dingen gezien.
Vrijdag met de bus naar battambang gegaan, 12u in de bus gezeten, de langste rit tot nu toe. Dinsdag met de boot naar siem reap en angkor wat. Vanaf afgelopen donderdag t/m in siem reap reis ik samen met een zwitserse jongen, dus das erg gezellig. Al heel veel mensen ontmoet en het eten is heerlijk! Wel al dingen gehad die minder lekker waren en gister varkensoor gehad op een broodje, smaakte best goed, zolang ik maar niet op het broodje keek hoe het vlees eruit zag. Ze hebben hier super veel soorten fruit langs de straat wat ook lekker is en leuk om te proberen.

  • 14 Oktober 2012 - 20:03

    Domi:

    He Mars! Fijn om te lezen dat je goed bent aangekomen en al veel leuke dingen hebt ondernomen! Ik dacht al geen bericht is vast goed bericht ;) Varkensoor getverderrriiieeee hoe krijg je het weg! Geniet er van meid, ik ben echt super benieuwd naar de foto's!!! Dikke kus uit Holland <3

  • 14 Oktober 2012 - 22:06

    Anita:

    Klinkt goed !! Have fun en geniet er van =) x

  • 15 Oktober 2012 - 07:18

    Paula:

    Wat fijn dat je het zo naar je zin hebt! En zoveel leuke mensen hebt ontmoet! Had ook niet anders verwacht :) Geniet ervan! Ben erg benieuwd naar de foto's en wat je nog meer gaat beleven! X

  • 15 Oktober 2012 - 10:16

    Esmee:

    Erg gaaf Marcha! De vaart zit er al goed in! :) Heel veel plezier!! Ben nu al erg benieuwd naar je Vietnam verhalen! Dus schroom niet om over een paar weken weer achter die pc te gaan zitten en te typmiepen. :P X

  • 15 Oktober 2012 - 10:42

    Bjorn:

    Klinkt goed.

  • 15 Oktober 2012 - 10:42

    Bjorn:

    Klinkt goed.

  • 15 Oktober 2012 - 10:44

    Bjorn:

    Sorry ging wat fout.
    Maar ook supergoed van je dat je je aanpast aan de cultuur. Lekker alles eten wat je tegenkomt haha.
    Geniet van de zon en de warmte. en nog veel plezier. Ben benieuwd naar je volgende avonturen.!!
    x

  • 15 Oktober 2012 - 11:22

    Wil Verbeeten:

    Wat fijn dat alles zogoed verloopt, en dat je al zoveel mensen hebt leren kennen.
    Knap hoor varkensoor eten, ik zou er niet aan moeten denken.
    Geniet van je reis en ben heel benieuwd naar je verdere verhalen en foto´s en wat voor speciaal´s je nog allemaal meer gaat eten.


  • 17 Oktober 2012 - 10:29

    Josine:

    Yeah!! Je bent veilig aangekomen :-). GETVER, varkensoor gegeten??!! Dat is toch zeker enorm goor? Een paar weekjes daar en al zóveel gedaan. Echt leuk om te lezen! Have fun! Liefs, Jos

  • 17 Oktober 2012 - 10:30

    Anne:

    Joepie een stukje :D Super leuk om te lezen en te horen dat het allemaal goed gaat mars! Genoeg mensen daar om gezellige dingen mee te doen hoor ik al. Heel veel plezier nog!
    XXX

  • 17 Oktober 2012 - 11:07

    Fam. Vervoort:

    Hoi Marcha,
    Geweldig dat het het meteen naar je zin hebt.
    Maar varkensoor,dat had je 10 jaar geleden nog niet aangekeken.
    Geniet ervan.
    Fam Vervoort

  • 17 Oktober 2012 - 17:53

    Liesbeth Litjens:

    Ha Marcha,
    Leuk, al van alles gedaan en gezien, je hebt het goed naar je zin.
    Geniet er lekker van. Ben benieuwd naar alles wat je meemaakt.
    Liefs Liesbeth

  • 17 Oktober 2012 - 18:54

    Marcha:

    Thnx iedereen voor de enthousiaste reacties! Ga nu wat rustiger aan reizen en even normaal eten want was er een beetje ziek van. Maar t eten hier is wel echt geweldig :) ben alweer 2 weken weg maar lijkt alsof ik hier al super lang ben! Liefs X

  • 18 Oktober 2012 - 12:39

    Anouk :

    Hee Marcha, dat klinkt echt allemaal geweldig!! Haha, gezwommen bij sih-Anouk-Ville, leuk :)
    Heel veel plezier nog, geniet ervan!! xxxx

  • 19 Oktober 2012 - 13:05

    Mam:

    Hey Marcha.
    Leuk al die foto's, kunnen we een beetje mee genieten van wat je allemaal ziet.
    Al wat aan het eten gewend. Zal ook in iedere streek/ land wel weer anders zijn.
    Liefs en kusjes Mam.

  • 20 Oktober 2012 - 19:56

    Karin:

    Prachtige foto's Marcha,en leuk dat je het zo naar je zin hebt, wij genieten met je mee, enjoy! X

  • 23 Oktober 2012 - 19:26

    Ria Josten:

    Hoi Marcha,
    Zo te zien heb je het echt naar je zin. Leuke foto's. Nog heel veel fijne dagen. Geniet ervan.
    XX

  • 25 Oktober 2012 - 12:50

    Linsey:

    Hi Lieverd,

    Ohhh wat fijn om eindelijk wat van je te horen,
    ik lees en zie dat je het enorm naar je zin hebt.
    Nu al zulke leuke foto's, ben benieuwd welke er nog volgen.

    Geniet ervan meid!
    Liefs Linsey

  • 25 Oktober 2012 - 20:53

    Manon:

    Hee Mars,

    Wat klinkt het leuk! Echt tof dat je het ook naar je zin hebt. Ik moest wel lachen dat je bier op hebt, dit omdat we natuurlijk allebij de wijndrinkers waren van Attila en ik ook bier ben gaan drinken ;). Ik ben benieuwd naar je volgende update :D!

    kusje Manon

  • 05 November 2012 - 21:25

    Maria-Jan:

    Hallo Marcha, wat geweldig, ben er ef voor gaan zitten om verslagjes te lezen. Super dat alles naar je zin verloopt.Wat n ervaring zeg.Lijkt of je al heeeeel lang weg bent. Geniet er maar goed van,ik vind de tijd best snel gaan. Wij denken aan je.Veel groetjes en liefs van hier.xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Khett Batdambang

Marcha

Actief sinds 20 Sept. 2012
Verslag gelezen: 477
Totaal aantal bezoekers 11469

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2012 - 04 Mei 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: