Siem Reap, Pnom Penh and first days Vietnam - Reisverslag uit Dalat, Maleisië van Marcha Verhaeg - WaarBenJij.nu Siem Reap, Pnom Penh and first days Vietnam - Reisverslag uit Dalat, Maleisië van Marcha Verhaeg - WaarBenJij.nu

Siem Reap, Pnom Penh and first days Vietnam

Blijf op de hoogte en volg Marcha

04 November 2012 | Maleisië, Dalat

Ik was gebleven bij Siem Reap; Angkor Wat, geweldig mooi!! De tempels waren erg indrukwekkend en de omgeving was prachtig, mooie natuur en goed om tot rust te komen langs het water met wat muziek. Sunrise en sunset in Angkor Wat, super mooii!
In Siem Reap heb ik verder niet veel gedaan, want ik was nog steeds niet beter van mijn maaginfectie in Battambang. Toen ik van Siem Reap naar Phnom Penh (hoofdstad) ging, is Raphael (mijn reisgenootje) de andere kant op gegaan naar Kuala Lumpur. Dus ik ging alleen verder en aangekomen in de stad savonds gelijk een drankje gedaan met een Canadees meisje en twee Engelse jongens, zij sliepen ook in mijn dorm. De 3 dagen daarna met z'n vieren doorgebracht, naar de killing fields en S21 prison; dit ging over de Khmer Rouge in Cambodja. Verschrikkelijk wat daar gebeurd is! Verder was er niet zo veel te doen in Phnom Penh, wat gerelaxt bij het zwembad, naar de markt geweest, en zelfs naar een Engelse film geweest! Laatste avond op stap geweest, heel gaaf. Naar dance clubs, het was overal super druk omdat de locals vanaf 12u 's nachts de muziek weer aan mochten zetten en mochten feesten. Daarvoor was dit verboden vanwege het sterven van de koning een of twee weken geleden.
Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik moet schrijven, ik ben de details een klein beetje vergeten, dus het wordt niet zo spannend haha.
In ieder geval, daarna ben ik naar Saigon gegaan in Vietnam. Geweldig grote stad; poging gedaan tot halloween vieren, we hadden geen kleding maar kregen schmink van andere en hebben wat rood en zwart op onszelf gekladderd. De avond eindigde een beetje dood omdat we de grote groep die het vierden niet meer konden vinden. Het is typisch Vietnamees om langs de straat op de stoep op krukjes te eten, erg gezellig en ook super lekker. En het verkeer hier is gekkenhuis, super veel scooters die kei hard door de straat krossen; gisteravond zagen we iemand die ladderzat was nog op zijn scooter stappen, woow heel gevaarlijk! Blijkbaar doen ze dat hier meer, drinken en rijden.
Afgelopen week heb ik echt een super gave week gehad aan het strand van Mui Ne, ik was daar van maandag t/m vrijdag. Langer dan gepland, maar ik heb kitesurf lessen genomen en ik wilde niet weg voordat ik een paar meter op het bord kon staan. Uiteindelijk is het gelukt, maar ik heb nog veel oefening nodig! Het was heel gaaf. En iedere dag super gezellig met de locals die daar werkten en de vaste kitesurfers die komen voor te trainen. Bijna iedere avond seafood gegeten, bonfire op het strand, cocktails gedronken (en bier natuurlijk :p) en 's nachts in de zee gezwommen. Maar bruin ben ik nog steeds niet, alleen mijn gezicht, armen en benen verkleuren, omdat ik niet echt dagenlang op het strand lig en ook veel door de stad wandel. Ben nu in Dalat, tussen de bergen in Vietnam. Morgen starten we met een 3 dagen tour (achterop de scooter) door de bergen, slapen bij locals, waterfalls en allerlei sightseeing, waarna we aankomen in Na Trang, een ander stadje aan het strand! Samen met een meisje uit Duitsland die ik in de bus hierna toe heb ontmoet. In Na Trang kun je ook kitesurfen en duiken, maar kitesurfen is super duur dus dat ga ik misschien nog een keer proberen in zuid Thailand; en ze zeggen dat het duiken op andere plekken mooier is dus misschien dat ik dat ook skip en daar gewoon 1 dagje strand en sightseeing doe. Omdat ik nu in de bergen zit, is het wat frisser, heerlijk! Vanmiddag een beetje regen (minder leuk), dus nu is het afgekoeld en zit ik gewoon in een trui. Haha voelt een beetje als thuis! Maar er is evengoed zon overdag gelukkig.
Het reizen is geweldig, iedere dag ontmoet je nieuwe mensen, zie je nieuwe dingen en eet je iets wat je nog nooit gehad hebt. Ik baal alleen een beetje van mijn maag, omdat ik er om de haverklap last van heb en het mij erg vermoeid maakt. En rustig aan doen is niet altijd leuk! Vietnam is super mooi, misschien dat ik hier iets langer dan een maand blijf en mijn visum verleng; zoveel te zien!

  • 04 November 2012 - 12:41

    Josine:

    Wat vet, die surfweek! Dat klinkt als n paradijsje. En de scootertrip in de bergen wordt vast ook top.beterschap voor je maag!!

  • 04 November 2012 - 15:55

    Liesbeth Litjens:

    Inderdaad Marcha, wat je zegt, iedere dag nieuwe mensen ontmoeten en van allerlei nieuwe dingen meemaken is al spannend, klinkt allemaal ook ontzettend leuk, heerlijk gewoon.
    Wel jammer van je maag, hopelijk gaat dat gauw beterder.
    Geniet ze hé, groetjes Liesbeth

  • 05 November 2012 - 13:01

    Huub En Leny:

    hoi Marcha, ook wij gaan jouw belevenissen in de gaten houden, superspannend allemaal, niet een dag hetzelfde.
    Ga vooral genieten van deze ervaringen !!! groetjes vanaf een regenachtig Venray.
    Huub en Leny

  • 06 November 2012 - 14:08

    Domi:

    Wow mars, klinkt zo cool allemaal!!!! Wel balen van je maag! Kitesurfen, awesome!!! Foto's???? ::):):) Mis je! X Domi

  • 14 November 2012 - 13:48

    Nel Kleeven:

    Hoi Marcha, Hartstikke leuke verhalen die je schrijft en als ik dan jouw fotos er ook nog bij kan zien ,kan ik mij er ook een beeld bij maken.Prachtig hoe je alles beleefd,maar probeer elke avond een paar dingen op te schrijven want je krijgt zoveel indrukken te verwerken dat je anders veel gaat vergeten en dat zou toch wel jammer zijn.Veel sterkte met je maagproblemen dat tot schrijfs.
    Groetjes Nel Kleeven

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Dalat

Marcha

Actief sinds 20 Sept. 2012
Verslag gelezen: 501
Totaal aantal bezoekers 11468

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2012 - 04 Mei 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: